Nya äventyr

Hallå,
 
De senaste resorna har jag inte haft nå sug efter att dokumentera, men nu kanske jag är igång igen..
Just nu befinner jag mig i ett hotellrum som ser fint ut, men luktar fukt i Hanoi, Vietnam, tillsammans med Blombergskan.
Resan började igår morse. Flög vid 15rycket från arlanda. Lyckades sova en del på planet, så efter en mellanlandning i Dubai var vi framme vid 12.30 lokal tid. I sann backpackeranda gav vi oss fan på att åka buss till Hanoi city. Lättare sagt än gjort efter som alla utanför flygplatsen vill sälja på en taxiresor eller minibuss. Envisa som vi är lyckades vi tillslut ändå sätta oss på en buss som troligtvis skulle åt rätt håll. När vi enl. Google maps var i närheten klev vi av och tog en promenad. På vägen till "hotellet" gick vi igenom nånt som kändes som Hanois ullared. Trånga gränder med först köksutrustning, sen porslin. Därefter döda, torkade och levande fiskar, frukt, godis osv.. Första gången jag stått i trafikkö. Alltså med bil har man ju såklart stått i kö, men här va så trångt att man inte ens kunde kryssa sig fram till fots mellan bilar å mopeder. Coolt. 
 
Åt lite, checkde in, hälsade på råttan som bor på balkongen, duschade å gick ut på stadstur. Hittade nån form av damm (alltså vatten) i stan. Gick promend runt, hittade en katedral, ett ställe att käka på, ett annat mysigt fik som förvånade oss. Kaffet här smakar inte skit :0 ! Nöjda gick vi vidare för att ta e drink på backpackergatan i närheten av där vi bor. Blev en bild med en minion, en drink på ställe 1, en bira på ställe 2. Vuxen å mogen som man blivit nöjde vi oss där å gick hem.
 
Just ja, mitt i allt detta var vi förbi en gubbe som säljer mopeder. Har kontaktat massa folk som jag först trott är backpackers som ska sälja sina mopeder på fejjan. Visar sig att alla som lägger ut annonser i "Vietnam backpacker köp å sälj" är vietnammare som har som buisness att handla med mopeder. Imorrn blir de nog ändå att handla varsin "moped" av gubben. Vi kommer satsa på yamaha novo 125cc för runt 200USD per styck. Dessa tänker vi ska ta oss ner till Ho chi mihn city på strax under 30dar.
 
Får se hur de går. Good najt folks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0