full moon party @ kho phangan

kom fran vietnam till phuket vid 12 pa natten. tog en taxi till hamnen. lyckades att inte bli lurade trots att chaufforen gjorde sitt yttersta. vantade pa baten som gick vid 8 pa morgonen.

har pa kho phangan har vi festat pa stranden om kvallarna. en dag hyrde vi hojjar och for runt. stranden har vi mest varit pa efter morkrets inbrott. mycke folk. bra drag. har aven vart pa pool party a pa thai boxning a badat i nan form av vattenfall.

imorrn drar vi troligtvis vidare till laos.

hejj pa.

phi phi - Viet Nam - phuket - koh phangan - laos - phuket - schweden

va hart hant sen senast? ..

Jag kom hem for att ga pa mitt lakarbesok. Det gick "bra". FIck reda pa att dom maste gora en skiktrontgen vilken jag vantar pa nu. Snabbt som attan bestallde jag en tillbaka till varmen biljett. Hittade en ganska billig med air berlin. nar jag ska cheka in pastar dock flygbolaget att man maste ha en utresa ur thailand for att fa komma in. jag vet att det inte ar sa och forsoker overtyga personalen om att jag har ratt, men dom sager att enligt air berlins regler sa far man inte aka utan en flygbiljett ut ur thailand. stressad a forbannad gar jag a koper en resa till malaysisa for en 500kr som jag vet att jag inte skulle anvanda. senare visar det sig ocksa att man inte kan avboka biljetten a fa dom pengarna tillbaka...aja. ska ta ett snack me dom nar jag kommer tebax till arlanda.

kommer till phuket pa morgonen a tar baten till phi phi direkt och moter up mina polare. Efter ett par dagar tar vi ett plan till saigon - Viet Nam. Dar tillbringar vi ett par dagar. Gar pa krigs-museum, kryer i krigs-tunnlar, aker bat pa kanaler, cykeltaxi mm. Suget efter en destination som erbjuder badmojlighet ar dock stor sa vi tar en natt-sov-buss till natrang. Dar e vi nu. Har har vi badat, brant oss, vart pa na tivoligrejj, akt linbana, a vart pa boze-cruise. Billigt e de. tex.
nattbuss 9,5 timmar: 10 us$
dagsutflykt: 5 us$
ett dubbelrum en natt: 10 us$ (5 i var)
booze cruise (battur med fri bar 4 timmar) : ca 100 Sek.

vi blir kvar har ett par dagar till innan det bar av tillbaka till thailand for full moon party. Darefter hoppas jag att vi tar oss till laos innan det ar dags att fara hem igen. ETA Arlanda 120900. (kommer hem den 12.e april pa formiddagen)

tommy sager att jag ska avsluta me "hasta manjana"
ingen av oss vet va det betyder men de later coolt enl. tommy =)
hasta manjana

thailand

I thailand hade jag inte lika generös tillgång till internet som i Japan så därmed har det inte kommit nån uppdatering förns nu. Ska försöka komma ihåg de väsentliga.

I Japan va vi 6 pers. 3 av oss skulle vidare till thailand. Jag hade va tvungen att skaffa mig en biljett. Fick en smärre chock när jag såg att biljetten skulle gå på runt 20 tusen svenska bananer för att åka samma plan som de två andra som betalat runt 3 tusen bananer. Hittade en biljett dagen efter för runt 3 tusen. Tyckte jag var i god tid till flygplatsen. Checkade in i nån form av maskin. Sen skulle varman stå i en kö för att lämna väskan. Efter en timme i kön som knappt rört sig fick jag gå före. Då kommer det upp "this service is no longer avalible" när jag ska knappa in att jag vill checka in en väska. Vidare till nästa kö så löste det sig tillslut. Kommer till Bangkok å möter upp mina vännner på festgatan khosan road. Blir nån öl innan hotellsängen.

Stället vi skulle bo på först var sååå skabbit tydligen så mina vänner valt ett nytt hotell. Fick inte tillbaka pengarna för det första men tog ett nytt ändå. Jag tyckte dock det nya va dyrt också runt 200kr per natt utan pool och inte på krypavstånd från bargatan. Kvällen efter va jag in på ett annat hotell (D&D inn) som ligger mitt på festgatan. Där fanns pool på taket och kostnaden var nästan hälften. Så vi chekade in där direkt. Detta resulterade i att en natt hade vi 8 hotellrum på 3 pers. Skit samma, vi va glada att vi hade pool i alla fall å grät inte över några spillda hundringar.

En kväll på khosan road vart en i vårat gäng rånad av en katoy (laydy boy/ transa med silikonbröst). Han märker att katoyen tagit hans pengar. Tar tillbaka pengarna och ger sig fan på att rättvisa ska skipas så nöjer sig inte bara med sina pengar utan ska ha katoyen till polisen. Efter en 20-30 min lång jakt, in i taxis, ut ur taxis, in i tuk-tuk, ramla skrapa upp knäna, klackskor som tappas, handväska som slits sönder kommer ett par poliser. Efter en stund på thaipolisen där ingen kan engelska går min vän där ifrån med sina pengar + alla katoyens pengar. Så efter ett par tre dagar i thailand har min polare mer pengar än när han kom.

På khosan road finns det inkastare över allt som vill sälja på en buckets (en grogg i hink). Står en snubbe med en skylt som har texten "very strong buckets". En ordväxling mellan mig och inkastaren uppstår.
Inkastaren: Have a seat and a bucket!
Jag: Strong?
Inkastaren: Yes! very strong!
Jag: very strong?
Inkastaren: Yes! Very Very strong!!
Jag: oåå, I don´t like strong

Dagen efter får vi förstärkning av en till pöjk från sverige. Vi tar nån tur till tiger-temple, floating market, och nån form av bro/army-museum. Tiger temple var väl huvudattraktionen där munkarna har tama tigrar som man får klappa och ta kort med. Dock känndes det inte så mycket som tempel eftersom vi såg 2 munkar var av en hade massa tatueringar, stora solbrillor och gick runt och frågade om nån hade en cigg att bjuda på. Västerländska frivilligarbetare såg vi doch ett 30-tal. värt va de ändå.

I brist på hav beslutade vi oss för att fly bangkok till förmån för phuket. I sann backpackeranda tog vi tåget istället för flyget. natttåg 19-04. sen en buss 30 min. vänta 2 tim. pressas in med 12 andra i en minibuss. Föraren körde som fAAN även med thailändska mått mätt. Helt omöjligt att sova. Tyckte vi. Föraren såg dock ut att va jävligt nära att sammanstråla med john-blund. Vi tänkte nu dör vi eller nåt. Övervägde att föreslå att jag skulle köra istället med på klassiskt svenskt manér satt jag ner å höll häften istället. Överlevde resan.

Väl i phuket hittade vi ett ställe att bo på till ok pris. Hyrde motorcyklar 3 dar. Jävligt roligt. Åkte ca 10 mil om dagen i 3 dagar vilket är mycket på phukets vägar. Stenkul.

En dag på stranden, sista kvällen mötte jag upp några andra svenska kompisar som jag inte ens visste var i phuket. Kvällen övergick i morgon. Min fylla övergick inte i nykterhet. Sover 3-4 timmar innan de e dags att ta en taxi till flygplatsen.

Resan hade jag bokat på en resebyrå i bangkok. Fanns inga platser till sthlm inom en vecka så jag chansade och tog en biljett bara till london. Han som sålde resan sa: "jag reserverar en plats till dig på sas-planet london-stockholm. Den platsen är dyr så när du kommer till flygplatsen kan du säkert hitta en billigare stand-by biljett." Resan går Phuket-Bangkok-Sri Lanka-London. På planet mellan Bankok och Sri Lanka höll de på att bli slagsmål. Ett jävla liv på Sri lankianerna. Väl i london var alla plan till stockholm fulla och min bokning London-Stockholm var inte giltig.

Betalar hutlöst många pund för att använda internet en sväng och hittar en dyr resa (2700.-) från en annan flygplats. Det är morgon och planet går först på kvällen så jag hinner med att springa runt en sväng i london. Ser Buckingham palace, trafalgasquare, big ben, themsen, picadelly cirkus innan det är dags att ta tåget till nästa flygplats.

Tillslut hemma i stenkalla Sverige efter en resa på 45timmar.

kanske slänger upp några bilder framöver.