forts...

ok, var va vi nu? vi hade kommit till paknkor island.
 
vi hyrde en moppe dagen efter. tror vi brände av 90% av öns vägnät på ett par timmar.
Nej, moppen var inte sjukt snabb, ön är liten..
 
bland annat åkte vi förbi en flygplats.
Chill ränkte vi. en sånhär liten cessna (stavning?) skulla man flyga i.
Grinden var halvstängd in till entren. skit i de tänkte vi och körde in. Parkerade moppen utanför. klen in. Enda personen i lokalen var en malaysian bakom en inchekningsdisk. "diskussionen" som följde i grova drag:
 
Jag: Tjena, vars kan man flyga här ifrån.
Han: näää.. nu är det stängt.
(jag tänkte att det hade nåt med det kinesiska nyåret att göra)
Jag: när öppnar ni igen?
Han: på onsdag.. kanske..
Jag: ok, synd, men när ni öppnar, vart kan man flyga då?
Han: alltså, jag vet inte om vi kommer öppna igen
Jag: ok, men om ni öppnar, vart kommer man då kunna flyga?
Han: vi kommer nog inte öppna nåt mer
Jag: men om ni öppnar på onsdag..
Han: mmm.. isåfall kommer man kunna flyga till khuala lumpur.
(där ifrån kom vi så det var inte aktuellt)
Jag: ok, Ha en bra dag.
vi går ut från flygplatsen men en konstig känsla i kroppen. Fick intrycket av att flygplatsen skulle stängas. dystert. men varför satt det då en kille i inchekningsdisken? det gick ju inte att cheka in. Lite som roy å rogers mack på nåt sätt..
 
aja.. vidre på moppetur. tankar billig soppa (runt en 5kr per liter)
bränner oss på stranden.
hyr vattenscooter
äter nygrillad fisk. köper fick i ett stånd, nudlar i ett bredvid och dricka i supermarketen.. som att ha picknic på en restaurang =)
 
sover chekar ut
drar tillbaka till lumut för att ta en buss. jävligt bra tajming som vanligt endast på tur.
tar en buss i 2-3 timmar för runt 25kr i var. modern buss med oss +1 passagerare till på hela bussen. känns som det inte bara är flygplatsen som kommer gå i konkurs...
kommer till en stad vid namn ipoh.
vill åka vidare till nån annan ö. tåg vore kul.
in på tågstationen. för första gången på resan så sviker vår tur oss och tajmingen är inte helt 100...
klockan är innan 15.00 och tåget går 01.00.
vad gör man i en stad med en på tok för stor väska i var (eftersom man alltid packar på tok för mycket) när solen steker som sören och man har en riktigt sjysst bränna på armarna?
vi bestämde oss för att dra iväg å käka. tog en taxi till nåt som såg ut som en food court med local food. massa små stånd med bänkar utanför. käkade, spelade kort. spelade igen. igen och igen. sen käkade vi på haket bredvid det vi satt på. en local dök upp och var med å spelade kort. så vi spelade, spelade spelade... Sen var klockan 12. Lite förvirrade av lokalinvånarens vänlighet lät vi honom hjälpa oss fixa en taxi.
det va inte busenkelt. en taxi stannar bakom oss för att plocka upp ett annat par. lokalinvånaren vi träffat säger : -där har ni ju en taxi
carrå: men den var redan tagen
lokalinvånaren: ja, men fråga vart dom ska så kan ni ju dela.
Stela å svenska som vi är struntar vi i det och går till tågstationen istället.
det var inte långt. lokalinvånaren följer med på sin cykel hela tiden. Några andra locals tycker tydligen han ser skum ut i sin rasta-look, så de stannar till och frågar var vi ska. Vi tycker vår nyfunna vän bara verkar trevlig så vi pinnar på vidare. Mannen som frågade håller sig lite framför och kollar att vi kommer fram säkert. Trevliga människor.
 
vi tar tåget. natt-tåg med sängar. sjukt billigt det med.
 
Nu är vi framme på Langkawi-ön som ligger strax söder om Thailand. Det är kväll. Har besökt stranden, men jag vågar inte befinna mig där någon längre stund innan min solbränna blivit till en gyllenbrun kulört.
 
Fy faen!! nu orkar jag inte skriva en rad till. Har ju inte åkt på semester för att sitta framför datorn.
 
heeeej!!
 

Kommentarer
Postat av: Jan

Tjena
Hoppas allt är väl med er. Här är allt bra, 25 grader varmt och strålande sol nästan, Hursomhelst kan jag berätta den stora nyheten att familjen växt. Carro har fått en systerson, allt gick perfekt och alla mår bra. Vikt och längd vet vi inte ännu men vi återkommer med det inom kort. Ha det nu så gott.
/Fader Jan och Moj

2014-02-08 @ 21:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0