en ny stark resa ala Morgan och Ola-Conny

Jaha, då e de dags igen..
 
Jag å carrå ledsnde som faen på vintern hemma så vi köpte några flygbiljetter.
 
Den första biljetten tog oss till Dubai. Där hade jag vart jäpplarns snitsig och fixat hotell hemifrån. Målet med Dubai var att se och beträda väldens högsta hus samt att åka skidor.
 
Vi landade på flygplatsen. Otroligt, eller hur... Därefter hämtade vi väska bla, bla, bla, bla..
Vi kommer ut och tänker oss att vi ska ta en taxi till det förbokade hotellet.
De står en tjomme som tycks vara nån form av personal och vallar in oss i en taxi. Fläshigt! En lexus med ljust skinn.. i efterhand fick vi dock reda på att 150.- för ca ½timme taxiresa var klart överpris. Men vafan, är man i dubai lär man ju åka med klass.
 
För att inte leva som vi lär, och inte åka flashigt tog vi tunnelbanan dag 2 till mall of the emirates. Sjukt trångt på den tunnle-bana! massa araber över allt. Högst oväntat i ett arab-land. In i köpcentret. Stort som en medelstor Svensk stad. Sjukt många affärer. Jag behövde ett par skor, så jag köpte ett par och kastade mina gamla. Fick sjuka skavsår eftersom de nya skorna var för små, så dagen efter köpte jag exakt lika dana i en storlek större. Under dagen han vi även med några åk i inomhus-skidbacken.
 
Dag 2 skulle vi kolla på burj-kalifa, så det gjorde vi. Lite besviken är jag dock att man bara fick åka till våning 124 på 452m när kojan är drygt 800m hög. det gjorde vi i alla fall. shoppade lite mer. I dethär köpcentret (dubai mall) hade dom ingen skidbacke utan bara en fullstor hockey-rink. snålt. Vidare till marinan. kollade på höga hus. förundrades över vad de ska med all plats till. Ville ha en kall öl. Fick kall juice på ett cafe. på kvällen åkte vi nån båt tur. där kunde man dra in en vinare i alla fall. som den svenne-banan man är behöver man ju ge levern nån känga på semestern i alla fall..
 
Övriga intryck från dubai:
*folk som glider runt i ferrarikeps, ferrariskjorta och ferrariskor är inte nån ferrari-intresserad-fjant som köper kläderna och fortsätter vänta på lottovinsten. Folk som glider runt i dessa nämnda plagg är fjatar som har en ferarri. kan ge mig fan på att dom har ferraritandborste också.
 
20%av bilarna på gatorna är supersport-bilar
60% är feta mercor, lexus, bmw, audi
10% taxi nån toyota, oflashig.
10% övriga bilar.
 
rätt billigt det mesta, men det gäller att hålla i slantarna. En snubbe på hotellet ville att jag skulle betala  vatten jämt med en hundring när de egentligen kostade 6kr/st, som exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0