senaste från Namibia

Vi va ute och åkte fyrhjuling i öknen en dag.. Jag lyckades reta upp guiden till den grad att han sa: En gång till så tar jag nycklarna så får du gå tillbaka. Troligt tänkte jag. Lämna en vilsen turist i öknen. Smart pr-trick=) Aja, de va kul i alla fall även om inte guiden upskattade lite aktiv körning, samt att de såklart hade vart roligare me en värre maskin än de 250 Honda som erbjöds. I mitten av turen så tog vi en paus och åkte ner för sanddynor  på en masonitskiva. Som pulka ungefär fast med 100kg sand i kalsong istället för 97liter snö.
 
Igårkväll va vi nästan halva gänget som var och åt på ett ställe som serverar bearnaise-sås. Lyckat. Strax innan maten kommer in kommer servitören med den stösta öl alla vid bordet någonsin sett. Glaset var upp emot en meter högt och innehöll enligt obekräftade upgifter 3liter. Såg ut att gå i mer, men 3 liter öl i ett glas e rätt stort ändå. Bartendern säger "happy birthday from the gentleman over there in the bar" Jag blir euforiskt lycklig av denna födelsedagspressent som Råbban bjuder på trots att jag inte ens fyller år. Tidigare har ett gäng tjejjer köpt in varsin stövel med öl och pikat oss som sören för att inte vi har så små glas. Nu fick jag ge igen, eftersom glasstövlarna bara inehöll 2 liter=) går runt i restaurangen och skålar med alla i mitt lyckorus. Jag lyckas få i mig ölen tillsist. Sen fortsatte festen till runt 5 i morse.
 
Imorrn ska vi fara vidare till nåt annat ställe. Det är de som är så fantastiskt bra med denna resa. Jag behöver aldrig planera nåt, utan det är bara hoppa in i bussen å åka me så får man se vars man kommer.
 
just det. Jag såg en säl idag. den var död. låt oss kalla sälen för Stefan. R.I.P Stefan. Mina tankar går till Din familj, vänner och fiskpolare.
 
nu-middag.
 
hejj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0