last time in Africa

4 feb- 2013 kl. 16 ungefär

Vi for till Zanzibar. Där va det sol, bad och relax. Bussarna togs inte med utan vi inkvarterades i fina hotellrum. Hotellet hade pool och havet var 15 sekunder gångväg från poolen. Najs å relaxa efter allt tittande på djur. Vi åt hummer nån kväll å va på ett full moon party som var annorlunda. Bra mycket mer locals än jag hade förväntat mig, fast de hade missaat grundtanken som enligt mig är att festen ska ske på stranden. Festen var på ett ställe som låg på stranden, men musiken å minglet var mestadels inomhus. För övrigt så har jag vart å snorklat på ett ställe, klappat jättesköldpaddor, prutat på träsniderier, käkat grillad fisk africa style samt ätit världens största avokado. Eftersom det nästan aldrig finns internet och när det finns är det långsammare än en snigel med punka, blir det inte mycket skrivande. Nu har jag 
lessnat för nu. snart är det middag. Det bjuds på helgrillad gris som ett par afrikaner började med vid 9 i morse.


hejjpa!!

7 feb 2013 kl 18.10 tamefanemej exakt!!

Efter grisfesten framryckte vi till baren! Festen blev storartad delux gånger två. Jag inledde med att smälta matkoman i en hängmatta. Mina medressenärer strömmade till och bjöd på öl. Trevlarns. Därefter börjde bardansen. Det var bara vårt gäng på hela campingen, så jag lät min kamera stå på baren så alla kunde hjälpa till att föreviga denna kväll som helt klart blev fantastisk. Vi dansade på baren, stod i baren, jag köpte shots till alla i baren. Det va dock förhållandevis dyrt - 200 Svenska för att bjuda alla 14 i baren på det dom ville ha. Klart värt det. Ner på stranden en sväng å spelade bongos me nå locals. Tillbaka till baren. då va kameran där. nu e den borta. faen! skit samma, jag lånar carrolindas kamera å snor bilderna sen. Dock har jag vart något moloken nån dag efter kameraförlusten. å tredje sidan så hade jag aldrig förevigat så mycket kul som jag har me kameran om jag hade vart tokförsiktig. Sen festen har vi inte gjort just nå. Vart bakis en dag. Va på nån afrikamiddag hos nå locals. Middagen följdes av nå barn som enligt utsago utövade sång å dans. Frågar ni mig skulle jag troligen närmare beskriva det som vrål och random-hopp. För Carinas skull skriver tillägger jag här med att lokalbefolkningen var ytterst intresserade av att se såg och dans från oss. Dess "värre" hindrade min bakfylla mig att deltaga i små grodorna dansen. Det va igår det. idag har vi åkt buss. Just nu sitter jag på en camping i Zambia. Festen har börjat. middag snart.

ha de kul!

//experten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0